دوره آموزشی حسابداری صنعتی ۱

nader-noroozi2
نادر نوروزی
اخرین بروزرسانی ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
5.0 /5
(2)
96 نفر ثبت نام کرده اند

درباره این دوره

دوره آموزشی حسابداری صنعتی ۱

از آنجائی که بیشتر شرکت ها به تولید کالا و یا ارائه خدمات می پردازند، تعیین قیمت تمام شده کالا و خدمات نقش مهمی در سودآوری و بقای آن ها دارد. امروزه سیستم حسابداری صنعتی با فراهم نمودن اطلاعات مورد نیاز مدیران به یاری آن ها می شتابد. در حقیقت وظایف اصلی این سیستم اندازه گیری و محاسبه بهای تمام شده تولیدات، فراهم کردن اطلاعات لازم برای ارزیابی عملکرد و تصمیم گیری مدیران می باشد.

به عبارت بهتر می توان گفت که حسابداری صنعتی یک ابزار مهم در اختیار مدیریت می باشد که بدون آن مدیریت در تصمیم گیری خود در جهت افزایش تولید یا سایر تصمیم گیری ها و عملیاتی نمودن تصمیمات خود با مشکل مواجه می شود.

برخی تصور می کنند که کاربرد حسابداری صنعتی محدود به کارخانجات و صنایع تولیدی می باشد. اگرچه حسابداری صنعتی نقش مهمی در صنایع تولیدی ایفا می کند اما نباید این موضوع فراموش شود که امروزه سایر مؤسسات از قبیل دانشگاه ها، بیمارستان ها، شرکت های هواپیمایی، بانک ها و … نیز به حسابداری صنعتی نیازمندند.

با یک مثال ساده در می یابیم که نه تنها شرکت ها بلکه همه افراد در زندگی روزمره خود با مبانی اولیه حسابداری صنعتی که همان تعیین قیمت تمام شده کالا یا خدمات است، سر و کار دارند. تصور کنید می خواهید مربای سیب تهیه کنید. شما بین خرید سیب برای تهیه مربای خانگی و یا خرید مربای سیب آماده باید تصمیم گیری کنید.

آنچه در این تصمیم گیری می تواند از نظر اقتصادی به شما کمک کند تعیین قیمت تمام شده مربای سیب در دو حالت است به نحوی که شما می توانید بر اساس قیمت تمام شده ای که برای دو حالت متصور می شوید، روش مقرون به صرفه را انتخاب کنید.

هدف از دوره حسابداری صنعتی ۱، آشنایی صنتعگران با مفاهیم اولیه حسابداری صنعتی و تعیین بهای تمام شده کالا و خدمات می باشد به نحوی که در پایان دوره آموزشی حسابداری صنعتی ۱، صنعتگران با مفاهیم و اصطلاحات حسابداری صنعتی آشنا می شوند و قادر خواهند بود تا بهای تمام شده کالا یا خدمات را در شرکت های تولیدی و حتی در بزرگ ترین صنایع تولیدی و کارخانجات محاسبه نمایند.

امروزه، استفاده از روش های حسابداری بهای تمام شده، مورد توجه تمام دستگاه ها و سازمان های صنعتی قرار گرفته است به نحوی که دانستن مفاهیم آن به عنوان مزیت رقابتی در بازار کار محسوب شود.

همچنین از آنجایی که مدیران با اطلاعات حسابداری صنعتی، بهای تمام شده تولیدات را محاسبه و کنترل خود را بر روی هزینه های مواد، دستمزد و سایر هزینه های تولید اعمال می کنند، لذا محتویات دوره حسابداری صنعتی ۱ برای مدیران نیز به منظور درک بهتر از بهای تمام شده کالا و خدمات و تصمیم گیری اثربخش تر بسیار مفید می باشد.​

برنامه تحصیلی

9 درس14 ساعت

حسابداری صنعتی ۱ (بهای تمام شده)

جلسه اول1:43:00
جلسه دوم1:22:00
جلسه سوم1:6:00
جلسه چهارم1:14:00
جلسه پنجم1:27:00
جلسه ششم1:43:00
جلسه هفتم1:21:00
جلسه هشتم1:25:00
جلسه نهم1:20:00

اساتید دوره

نادر نوروزی

5.0/5
6 دوره
4 دیدگاه
487 دانشجو
مشاهده بیشتر

بازخورد دانشجو

5.0
2 رتبه بندی
100%
0%
0%
0%
0%

نقد و بررسی (2)

عالی

مفید و تاثیرگذار

یک نظر بنویسید

۱,۴۰۰,۰۰۰ تومان

سطح
متوسط
مدت زمان 14 ساعت
تعداد درس
9 درس
موضوع
زبان
فارسی