منابع انسانی و آموزش

Medium-Chair-1
گروه متدی
photo_۲۰۲۳-۱۱-۰۸_۱۸-۳۰-۵۹
فائزه فراست
اخرین بروزرسانی ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
17 نفر ثبت نام کرده اند

درباره این دوره

منابع انسانی و آموزش

مدیریت منابع انسانی بخشی از وظیفه مدیراجرایی یا مدیرعامل سازمان است. طبیعتاً به تدریج، پس از اینکه یک سازمان بزرگ‌تر شد، این نقش به یک واحد مستقل به نام واحد مدیریت منابع انسانی سپرده می‌شود و موقعیتی رسمی برای مدیر منابع انسانی در سازمان تعریف می‌شود. گری دسلر، نویسنده‌ی مدیریت منابع انسانی که سالهاست در دوره های مدیریت در سراسر جهان به عنوان منبع درسی رشته مدیریت منابع انسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، میگوید: “واحد مدیریت منابع انسانی، از میان وظایف مختلف مدیریتی، مسئولیت کلیه فعالیت‌ها و خط مشی‌های مربوط به کارکنان سازمان را بر عهده دارد.”

در بسیاری از سازمان‌ها، نقش واحد مدیریت منابع انسانی، کوچک شمرده می‌شود. در حدی که گاه صرفاً وظیفه‌‌هایی مانند حضور و غیاب کارکنان و تنظیم جدول‌های اضافه کاری و حقوق و دستمزد به آنها واگذار می‌شود.  برخی مدیران، وظیفه‌ی واحد مدیریت منابع انسانی را بیشتر از جنس هنرِ کار کشیدن بیشتر از نیروی کار می‌بینند.  برخی سازمان‌ها، واحد مدیریت منابع انسانی را در حد واحد تدارکات منابع انسانی می‌بینند  و تمایلی به درگیر کردن این واحد در تصمیم گیری استراتژیک سازمان ندارند. طبیعی است که با این نگاه، بحث توسعه منابع انسانی هم جایگاهی نخواهد داشت. در این دوره نگاه به مدیران منابع انسانی را از یک مدیر ستادی برای سامان دادن به فعالیت‌های اداری و مدیریت حضور و غیاب و پیگیری پرداخت ماهانه‌ی حقوق و مزایا به یک مدیر تصمیم­ساز استراتژیک برای مدیران ارشد تبدیل می­نماید. در این دوره از توسعه منابع انسانی صحبت می­شود و متمرکز بر موارد زیر است:

  • چگونگی برنامه­ریزی آموزش منابع انسانی و فراهم آوردن فضاییادگیری برای سازمانها
  • چگونگی توسعه و پرورشاستعدادها و ظرفیت‌های افراد و زمینه‌سازی برای بروز و به‌کارگیری آن‌ها
  • چگونگی توسعه مسیر شغلی و ایجاد بستری برای همسو کردن چشم­انداز کارکنان با چشم­انداز سازمان

اگر چه در زمینه منابع انسانی محتوا کم نیست، اما در حوزه سازمانها در همان سطح تئوری باقی مانده است و پیاده سازی و استفاده از آن در سازمانها از پیچیدگی بالایی برخوردار است و این موضوع نیاز به توجه و دقت نظر بیشتری برای انتخاب مدیر این حوزه را طلب میکند. در این دوره ما به چگونگی اجرایی کردن این موضوعات نیز می­پردازیم.

برنامه تحصیلی

1 درس1 ساعت 20 دقیقه

منابع انسانی و آموزش

درس ۱ : منابع انسانی و آموزش1:20:00

اساتید دوره

گروه متدی

4.5/5
21 دوره
2 دیدگاه
242 دانشجو
مشاهده بیشتر

فائزه فراست

0/5
7 دوره
0 دیدگاه
1 دانشجو
مشاهده بیشتر

یک نظر بنویسید

۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان

سطح
همه سطح‌ها
مدت زمان 1.3 ساعت
تعداد درس
1 درس
زبان
فارسی