دوره مدیریت ارتباطات
درباره این دوره
یکی از مهارتهای توسعه فردی برقراری ارتباط با دیگران است. ارتباط به معنای تعامل با دیگران و تبادل اطلاعات است که میتواند بسیاری از نیازهای فردی را برطرف و به پیشرفت و رشد انسان در عرصههای مختلف کمک کند. موضوع ارتباطات برای مدیران ارشد سازمانها چه در بخش داخلی سازمانها و چه بین سازمانی بسیار اثرگذار است.
دوره آموزشی مدیریت ارتباطات به بررسی علل برقراری ارتباط میان افراد، فرآیند ارتباطات و موانع برقرای ارتباط با دیگران میپردازد. علاوه براین انواع ارتباطات، روشهای ایجاد ارتباطات موثر، ارتباطات هدف محور و شیوه های ترغیب دیگران نیز در این دوره مورد بررسی قرار خواهد گرفت. فرایند روابط عمومی و تسهیل ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی و مدیریت آن در این دوره به آن پرداخته می شود. اساتید این دوره جناب آقای پروفسور نجاتی و سرکار خانم دکتر زمانی مقدم هستند. برای تبیین مباحث از سکانس های ارزشمند استفاده شده است. بعضی از رئوس مباحث این دوره عبارتند از:
- اهمیت برقراری ارتباط موثر در درون و برون سازمان
- فرآیند یک ارتباطات موثر سازمانی
- موانع ارتباطات و روش حل آنها
- روش بکارگیری مدل های علمی ارتباطی
- مهارتهای ارتباطات مؤثر