دوره آموزشی تحلیل بازار صادراتی
درباره این دوره
دوره آموزشی تحلیل بازار صادراتی متدی
عمدهترین هدف شرکتها از ورود به بازارهای بینالمللی، ایجاد فرصتهای مناسب برای کسب سود است. همین دلیل، باعث میشود تا تعدادی از شرکتها پس از دریافت سفارشی غیرقطعی از خارج، به تحقیق در فرصتهای موجود در آن بازار خارجی، برانگیخته شوند. برای مدیریت ریسکهای موجود و شناخت بهتر فرصتهای محیطی باید تحلیل بازار صادراتی از بازارهای بین المللی داشت.
در تحلیل بازار صادراتی (بین المللی) به منظور خرید و فروش، باید شرکتها مواردی از قبیل اندازه بازار(حجم و ارزش)، بازارهای نوظهور در مقابل بازارهای قدیمیتر، در دسترس بودن محصولات جایگزین، قیمت و کیفیت خدمات خریداران بالقوه، ویژگیهای جمعیتشناختی بازار، نزدیکی به بازار، هزینههای حملونقل و انتقال محصولات به بازار هدف، توافقنامههای قانونی، سیستمهای حقوقی و الزامات قراردادی، قوانین حمایت معنوی در بازار، اسناد و مدارک مورد نیاز، ثبات سیاسی بازار و منطقه، زیرساختهای قانونی و صنعتی، ویژگیهای فرهنگی و زبانی بازار هدف و ویژگیهای منحصربهفرد تقاضای خریداران در نظر گرفته شود که در این دوره به آنها پرداخته میشود.
در تحلیل بازارهای بین المللی به منظور صادرات، باید شرکتها مواردی از قبیل اندازه بازار(حجم و ارزش)، بازارهای نوظهور در مقابل بازارهای قدیمیتر، در دسترس بودن محصولات جایگزین، قیمت و کیفیت خدمات خریداران بالقوه، ویژگیهای جمعیتشناختی بازار، نزدیکی به بازار، هزینههای حملونقل و انتقال محصولات به بازار هدف، توافقنامههای قانونی، سیستمهای حقوقی و الزامات قراردادی، قوانین حمایت معنوی در بازار، اسناد و مدارک مورد نیاز، ثبات سیاسی بازار و منطقه، زیرساختهای قانونی و صنعتی، ویژگیهای فرهنگی و زبانی بازار هدف و ویژگیهای منحصربهفرد تقاضای خریداران در نظر گرفته شود که در این دوره به آن پرداخته میشود.