دوره آموزشی بازاریابی صادراتی
درباره این دوره
دوره آموزشی بازاریابی صادراتی متدی
بازاریابی بین الملل یا بازاریابی جهانی، عملیات تجاری برای رساندن کالا و خدمات یک کشور به مشتریان در سایر کشورها، به منظور کسب سود گویند. بازاریابی بین الملل همچنین شامل عملیات تولید و فروش کالا و خدمات در بیش از یک کشور است.
تمایل به ادامه سرمایهگذاریهای صنعتی، ضرورت توسعه پایدار، انگیزه کسب رهبری در صحنه بازرگانی، تأکید بر ارتقای کارایی و سودآوری، اشباع بازارهای داخلی، سیاست تولید انبوه و نیاز به درآمدهای ارزی، از مهمترین عواملی هستند که ضرورت و اهمیت بازاریابی بینالمللی را آشکار میکنند.
بازاریابی بین المللی یک بستر گسترده برای تبلیغ محصولات و خدمات می باشد. این بازار محدود به برخی از بازارهای داخلی یا برای افرادی نیست که در یک مکان، منطقه یا کشور خاص زندگی می کنند بلکه برای همگان آزاد است. افراد از ملل مختلف با فرهنگ ها و سنت های مختلف، می توانند به طور فعال در آن شرکت کنند.
مباحث اصلی مطرح در دوره بازاریابی صادراتی
- روش های جمع آوری و تحلیل اطلاعات مربوط به بازارشناسی
- استراتژیهای ورود به بازارهای بین الملل
- مدیریت بازارهای جهانی
- ترفیعات در بازارهای جهانی
- کانالهای بازاریابی بین المللی
- قیمت گذاری در بازاریابی بین المللی