تجزیه و تحلیل بازاریابی چیست؟

تجزیه و تحلیل بازاریابی چیست؟
بازاریابی و فروش رفتار سازمانی مقالات

تجزیه و تحلیل بازاریابی چیست؟

تجزیه و تحلیل بازاریابی چیست؟

تجزیه و تحلیل بازاریابی چیست؟ این مقاله تجزیه و تحلیل بازاریابی را به صورت عملی توضیح می دهد. پس از خواندن آن اصول اولیه این ابزار قدرتمند بازاریابی را درک خواهید کرد.

تجزیه و تحلیل بازاریابی

تجزیه و تحلیل بازاریابی توسط سازمان های تجاری برای ارزیابی نتایج کمپین های بازاریابی ( بازگشت سرمایه (ROI) ) و انتخاب های مهم در مورد فعالیت های بازاریابی استفاده می شود.

تلاش‌های بازاریابی مانند مطالعات جمعیت‌شناختی، تجزیه و تحلیل مشترک، تقسیم‌بندی مشتری و سایر فعالیت‌ها، حجم وسیعی از اطلاعات را فراهم می‌کنند که بازاریابان می‌توانند از آنها برای بهینه‌سازی استراتژی بازاریابی استفاده کنند.

تجزیه و تحلیل بازاریابی از داده های کمی و کیفی استفاده می کند. تحلیلگران داده به موارد زیر توجه دارند:

آزمایش های بازاریابی
اتوماسیون بازاریابی ( یادگیری ماشین )
اطلاعات فروش در زمان واقعی
مدل سازی پیش بینی
شاخه های مختلف بازاریابی در مورد مدیریت داده ها و تجزیه و تحلیل داده ها چالش های خاص خود را دارند.

به عنوان مثال، یک بازاریاب آنلاین علاقه مند به موارد زیر است:

موفقیت دعوت به اقدام خاص (CTA) آنلاین
میزان بازدید از یک پست وبلاگ
مقدار زمان صرف شده در یک صفحه
تجربه کاربری در یک وب سایت یا در یک برنامه تلفن همراه
یکی از ابزارهایی که در بین بازاریابان دیجیتال محبوب است Google Analytics رایگان است.

تجزیه و تحلیل داده ها و تجزیه و تحلیل داده ها در کل سازمان استفاده می شود. بخش دیگری که در آن تجزیه و تحلیل داده ها استفاده می شود، مدیریت منابع انسانی با تجزیه و تحلیل منابع انسانی است.

اقدام بر اساس تجزیه و تحلیل بازاریابی آنلاین

دپارتمان های بازاریابی اغلب دارای طیف گسترده ای از گزینه ها و روش ها برای انجام اقدام بر اساس بینش های به دست آمده از طریق تجزیه و تحلیل بازاریابی هستند.

پلتفرم‌های تجزیه و تحلیل بازاریابی پیشرفته، تعامل مصرف‌کننده را اندازه‌گیری می‌کنند و نحوه واکنش بخش‌های مختلف مشتری به کمپین‌های خاص را تحلیل می‌کنند. این به بازاریاب کمک می کند تا ROI تلاش های خاص را اندازه گیری کند.

کلید واژه ها

بازاریابان آنلاین می توانند از نرم افزار تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی برای شناسایی عبارات خاصی که اغلب جستجو می شوند استفاده کنند. این اصطلاحات در صفحات محصول و در تبلیغات برای ایجاد ترافیک ارگانیک و پولی از طریق جستجوهای وب و برنامه های تلفن همراه گنجانده شده است.

کمپین ها

داده‌هایی که هنگام اجرای یک کمپین بازاریابی آنلاین منتشر می‌شوند را می‌توان بعداً برای به دست آوردن بینشی در مورد اینکه کدام نوع محتوا با دنبال‌کنندگان و بازدیدکنندگان بیشتر دریافت می‌شود، تجزیه و تحلیل کرد. سپس بازاریابان می‌توانند محتوای کمپین‌های آتی را با بهترین روش‌ها برای افزایش ترافیک تنظیم کنند.

بازار جدید

بازاریابان همچنین نگران مطالعه بخش های جدید بازار یا راه اندازی کمپین هایی هستند که بخش های سنتی را هدف قرار نمی دهند. به این ترتیب آنها سعی می کنند پتانسیل بازار را در بخش های دیگر کشف کنند.

یادگیری ماشین و تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال

یادگیری ماشینی به عنوان دسته ای از روش های هوش مصنوعی تعریف می شود که سیستم ها را برای اعمال راه حل ها آموزش می دهد. بین دو نوع تمایز قائل می شود: یادگیری ماشینی با “معلم” و یادگیری ماشینی بدون “معلم”.

در مورد یادگیری ماشینی با معلم، شخص ورودی را به ماشین ارائه می دهد. سپس سیستم ورودی را تجزیه و تحلیل می کند و می آموزد که اطلاعات را بر اساس راه حل های شناخته شده انسانی طبقه بندی کند. در مورد یادگیری بدون معلم، ماشین اطلاعات مرتب نشده را دریافت می کند و می آموزد که آنها را بدون راهنمایی انسان طبقه بندی کند.

چه کسانی از ابزارهای تحلیل بازاریابی استفاده می کنند؟

نه تنها افرادی که به طور کامل بر بازاریابی آنلاین تمرکز می کنند از این ابزارها استفاده می کنند. گروه های زیر از افراد از مزایای نرم افزار بازاریابی بهره مند خواهند شد:

مدیران بازاریابی
مدیران وب سایت
متخصصان سئو
مدیران محصول
رهبران کسب و کار
یک شرکت ممکن است بسته به هدفی که برای آن استفاده می شود به ابزارهای مختلفی نیاز داشته باشد. طیف گسترده ای از ابزارهای تحلیل بازاریابی وجود دارد. سه نمونه از این موارد عبارتند از:

ابزارهای تجزیه و تحلیل وب
ابزارهای تحلیل شبکه های اجتماعی
ابزارهای بازاریابی ایمیلی
چالش های تحلیل بازاریابی
بزرگترین چالش در تجزیه و تحلیل بازاریابی، درک و تجزیه و تحلیل صحیح حجم عظیم داده توسط بازاریابان است. بنابراین آنها باید تعیین کنند که چگونه داده ها را به بهترین شکل سازماندهی کرده و آنها را به قالبی قابل هضم برای ذینفعان تبدیل کنند . هدف به دست آوردن بینش ارزشمند است.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *