روش اتاق رومی چیست؟

روش اتاق رومی چیست؟
توسعه فردی مدیریت و رهبری

روش اتاق رومی چیست؟

روش اتاق رومی چیست؟

روش اتاق رومی چیست؟روش اتاق رومی روشی است که در روم باستان توسعه یافته و امروزه نیز برای چابکی یادآوری و بهبود حافظه استفاده می شود.

در زمان های قدیم رایج بود که مردم برای رویدادهای اجتماعی اشعار یا سخنرانی های سیاسی را حفظ می کردند و می خواندند. این امر مستلزم روش موثری برای به خاطر سپردن بود که در به خاطر سپردن و تقویت حافظه موفق باشد. این گونه بود که سیمونیدس از سئوس، شاعر یونانی، مخترع این تکنیک حفظی نامیده شد، زیرا او با حکایت زیر مشهور شد.

سیمونیدس را به شام ​​در خانه مرد ثروتمندی به نام اسکوپاس دعوت کردند که به او دستور داده بود تا شعری به افتخار او بسازد تا شب زنده شود. اسکوپاس پس از گوش دادن به شعر شکایت کرد که در اشعار خود از قهرمانان اساطیر به نام دیوسکوروس بیشتر نام برده است.

با گفتن این حرف، نصف وعده ای را که به او داده بود پرداخت کرد و از او خواست که برود و بقیه پول را از قهرمانان مذکور بخواهد. پس از خروج زمین لرزه ای رخ داد، خانه اسکوپاس ویران شد و مهمانان داخل آن جان باختند.

در حین کار آواربرداری، سیمونیدس را برای شناسایی اجساد مردگان فراخواندند و او موفق شد این کار را انجام دهد، البته نه به دلیل چهره آنها که به شدت از هم ریخته شده بود، بلکه به این دلیل که او توانست مکان دقیقی را که هر یک از آنها در آن قرار داشتند را به خاطر بیاورد. نشستن در ضیافت

روانشناسان درباره عملکرد حافظه و اینکه چرا مرحله به یاد آوردن برخی رویدادهای مهم در زندگی رخ می دهد، بحث کرده اند. مکان نقطه مهمی برای به خاطر سپردن و شناسایی حقایق، افراد یا اشیاء است. مکانی که یک تجربه در آن رخ داده است جزئیات خاطره را به ما می دهد تا آن لحظه خاص را بیشتر به خاطر بسپاریم.

هنگام توضیح مختصری در مورد اینکه روش اتاق رومی از کجا آمده است، لازم است بدانید که به روش مکان یا قصر خاطرات نیز معروف است. این روش برای تمرین و تقویت حافظه است.

با تصور یک اتاق، به عنوان مثال اتاق خواب یا اتاق نشیمن، کار می کند. در داخل اتاق اشیایی وجود دارد. این تکنیک با مرتبط کردن تصاویر به اشیا به منظور به خاطر سپردن اطلاعات کار می کند. یک سفر ذهنی در اتاق داشته باشید، اشیا را تجسم کنید و تصاویر را به هم مرتبط کنید.

چگونه یک اتاق رومی بسازیم؟

با انتخاب یک اتاق در خانه خود شروع کنید. تصور کنید که پشت در منتهی به آن اتاق ایستاده اید. حالا به سمت چپ خود نگاه کنید و اولین عنصری را که می بینید جستجو کنید. به دنبال مواردی باشید که منحصر به فرد هستند. همانطور که موارد را انتخاب می کنید، به جستجوی موارد ادامه دهید. استفاده از ده عنصر اتاق خود می تواند به شرح زیر باشد:

  1. لامپ
  2. قفسه کتاب
  3. صندلی
  4. ساعت عتیقه
  5. یک قفس تزئینی پرنده در مرکز تفریحی من.
  6. یک بازی رومیزی
  7. کاناپه
  8. تلفن
  9. یک قاب با یک عکس
  10. آینه

این ۱۰ عنصر به شما ده مکان از حافظه در اتاق نشیمن من می دهد. این به نوبه خود، اتاق نشیمن من را به گنجه ای برای ده خاطره تبدیل می کند. با ساختن اتاق های رومی در هر ۹ اتاق خانه ام (۹۰ عنصر حافظه) می توانم حافظه را به میزان قابل توجهی افزایش دهم.

مهم است که عناصر اتاق خود را از هم جدا کنید. به طور کلی، اتاق های رومی از ۱۰ مکان حافظه تشکیل شده است. بنابراین برای هر یک از ده مکان حافظه به خودتان فضا بدهید.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *