حسابداری مالی چیست؟

960x0
بازاریابی و فروش تحلیل کسب و کار

حسابداری مالی چیست؟

حسابداری مالی چیست؟

حسابداری مالی چیست؟ در این مقاله به توضیح عملی حسابداری مالی می پردازیم . پس از مطالعه، اصول این رشته قدرتمند مدیریت مالی را درک خواهید کرد .

حسابداری مالی چیست؟

حسابداری مالی شاخه ای از حسابداری است که اطلاعات مربوط به تراکنش های مالی یک کسب و کار را تولید می کند. هدف از حسابداری مالی تولید اطلاعات مرتبط به شکلی قابل استفاده است که به کاربران خارجی ارائه می شود.

اساساً مهمترین هدف حسابداری مالی ارائه اطلاعات مالی مفید برای افراد خارج از سازمان است. این گروه ها کاربران خارجی نامیده می شوند. 

اغلب تصور می شود که حسابداری یک کار بسیار پیچیده و بسیار فنی است که فقط توسط افراد حرفه ای انجام می شود. در واقع، اکثر مردم با اطلاعات حسابداری کار می کنند. این اطلاعات هنگام ردیابی درآمد و هزینه های شما و همچنین زمانی که در حال خرید خانه یا سرمایه گذاری هستید، تولید می شود. تمرکز در حسابداری مالی عمدتاً بر اطلاعات است.

انواع حسابداری

سازمان ها باید انواع مختلفی از انتخاب ها را انجام دهند، بنابراین منطقی است که انواع مختلفی از اطلاعات حسابداری وجود دارد.

حسابداری مدیریت

نوع حسابداری که بیشتر با آن آشنا هستیم اطلاعات حسابداری مدیریت است. اطلاعاتی که برای این منظور توسعه و تفسیر می‌شود، برای کمک به مدیر در اداره کسب‌وکار است. مدیران از این اطلاعات برای موارد زیر استفاده می کنند:

  • تعریف اهداف
  • ارزیابی عملکرد بخش ها یا افراد
  • تصمیم گیری در مورد محصولات جدید
  • سایر تصمیمات مدیریتی

حسابداری مالی

نوع دوم حسابداری که در این مقاله مورد توجه قرار گرفته است، حسابداری مالی است. به اطلاعات مربوط به منابع مالی، تعهدات و فعالیت های یک شرکت اشاره دارد. حسابداری مالی را زبان تجارت نیز می نامند.

همانطور که قبلا ذکر شد، حسابداری مالی به گونه ای طراحی شده است که اطلاعات مربوط به کاربران خارجی را در اختیار کاربران خارجی قرار دهد. بعداً به جزئیات بیشتری در مورد این کاربران خارجی خواهیم پرداخت، اما آنها شامل احزاب مانند سرمایه گذاران می شوند. آنها از اطلاعات مالی برای تعیین نحوه استفاده از منابع مالی خود استفاده می کنند.

حسابداری مالیاتی

حسابداری مالیاتی شاخه ای تخصصی از حسابداری است و به جنبه مالی یک سازمان مربوط می شود. اگرچه موارد فوق همه حسابداری هستند، اما حسابداری مالیاتی با حسابداری مدیریت و حسابداری مالی متفاوت است. به عنوان مثال، مقررات مختلفی برای حسابداری مالیاتی وجود دارد، به همین دلیل است که اظهارات و سایر اسناد آن متفاوت است. حسابداری مالیاتی از اطلاعات حسابداری مالی استفاده می کند.

مطالب دیگر :

مدیریت فروش و بازاریابی

تجزیه و تحلیل بازاریابی چیست؟

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *