مدیریت سرمایه گذاری چیست؟

مدیریت سرمایه گذاری چیست؟
مقالات استراتژی تحلیل کسب و کار

مدیریت سرمایه گذاری چیست؟

مدیریت سرمایه گذاری چیست؟

مدیریت سرمایه گذاری چیست؟ در این مقاله به توضیح کاربردی مدیریت سرمایه گذاری خواهید پرداخت. پس از مطالعه به اهمیت مدیریت مالی موثر در شرکت ها پی خواهید برد

مدیریت سرمایه‌گذاری فرآیند مدیریت پرتفوی سرمایه‌گذاری یا دارایی‌های مالی است که معمولاً برای مؤسسات بزرگ مانند صندوق‌های بازنشستگی، موقوفات و شرکت‌های بیمه انجام می‌شود. مدیران سرمایه گذاری را اغلب مدیران پورتفولیوی مشتری یا تخصیص دهنده دارایی می نامند.

مدیریت سرمایه گذاری

مدیریت سرمایه گذاری یا مدیریت پول یک فرآیند است نه یک محصول. این شامل ایجاد یک سیاست و استراتژی سرمایه گذاری و به دنبال آن نظارت مستمر برای اطمینان از تحقق اهداف تعیین شده در آن است. هنگام تدوین سیاست سرمایه گذاری برای صندوق بازنشستگی باید متغیرهای زیادی در نظر گرفته شود. به طور کلی، این موارد عبارتند از:

نرخ بازده مورد نظر

دیدگاه بلندمدت بر افزایش ارزش سرمایه متمرکز خواهد بود در حالی که دیدگاه کوتاه مدت ممکن است به تولید درآمد نیز نیاز داشته باشد.

افق سرمایه گذاری

از آنجایی که صندوق های بازنشستگی بدهی های معوق دارند، افق زمانی آنها نسبت به سایر موسسات مالی طولانی تر است.

ریسک پذیری

عواملی مانند تعهدات موجود یک شرکت و جریان نقدی پیش بینی شده آن در تصمیم گیری برای میزان ریسک مناسب نقش دارند.

ریسک ارز

صندوقی که در اوراق بهادار به ارز خارجی سرمایه گذاری می کند دارای ریسک نرخ ارز است. میزان این ریسک تابعی از دارایی ها و بدهی های صندوق است. به عنوان مثال، اگر یک شرکت کانادایی برنامه بازنشستگی خود را با دارایی های دلار آمریکا تامین کند، اما اکثر کارمندانش در کانادا مستقر هستند، در معرض تغییرات ارزش نسبی بین دو ارز قرار خواهد گرفت.

نقدینگی

برخی از انواع سرمایه گذاری ها (مانند کالاها) خیلی نقد نیستند و ممکن است در معرض نوسانات گسترده قیمت روزانه باشند.

نوع سرمایه گذار

افراد در مقابل نهادها; عمومی در مقابل خصوصی; حقوق صاحبان سهام در مقابل بدهی; کوتاه مدت در مقابل بلند مدت

تعریف مدیریت سرمایه گذاری

مدیریت سرمایه گذاری مدیریت پول یا هر نوع دارایی متعلق به سرمایه گذاران است. این فرآیندی است که از طریق آن مدیر سرمایه گذاری به دنبال دستیابی به اهداف تعریف شده سرمایه گذاری با به کارگیری سرمایه در ترکیب مناسبی از ابزارهای مالی و سایر دارایی ها است.

دو نوع عمده سرمایه گذاری وجود دارد: اوراق بهادار عمومی (سهام) و محصولات با درآمد ثابت، از جمله اوراق قرضه.

فرآیند مدیریت سرمایه گذاری با درک کامل نیازها، دستورالعمل ها، سیاست ها و محدودیت های مشتری آغاز می شود. همانطور که شرایط بازار دائما تغییر می کند، استراتژی های تخصیص دارایی نیز تغییر می کند. ارتباطات در کل فرآیند و همچنین نظارت مداوم برای اطمینان از این

مدیران سرمایه‌گذاری معمولاً موقوفات مؤسسات آموزشی یا صندوق‌های بازنشستگی برای شرکت‌ها را به نمایندگی از کارمندان مدیریت می‌کنند. با این حال، بسیاری از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و شرکت‌های کارگزاری خدمات مدیریت سرمایه‌گذاری را ارائه می‌دهند که برای سرمایه‌گذاران فردی قابل دسترس‌تر است.

فرآیند مدیریت سرمایه گذاری که توسط مدیران سرمایه گذاری انجام می شود. هدف مدیر سرمایه‌گذاری دستیابی به اهداف سرمایه‌گذاری تعریف شده با استفاده از سرمایه در ترکیبی مناسب از ابزارهای مالی و سایر دارایی‌ها است.

مدیریت سرمایه‌گذاری خدماتی است که توسط شرکت‌های صندوق سرمایه‌گذاری مشترک، شرکت‌های مدیریت ثروت، کارگزاران و برنامه‌ریزان مالی ارائه می‌شود که آنها را قادر می‌سازد تا سبدهای سفارشی برای مشتریان خود بسازند.

که پورتفولیوها در مسیر دستیابی به اهداف خود هستند، کلیدی است.

 

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *