مدیریت فروش و بازاریابی

مدیریت فروش و بازاریابی
استراتژی بازاریابی و فروش رفتار سازمانی

مدیریت فروش و بازاریابی

مدیریت فروش و بازاریابی

مدیریت فروش و بازاریابی: در این مقاله توضیحی کاربردی در مورد مدیریت فروش ارائه شده است. پس از مطالعه، اصول اولیه این رشته بازاریابی قدرتمند را درک خواهید کرد.

مدیریت فروش چیست؟

مدیریت فروش به فرآیند توسعه یک تیم بازاریابی، رهبری تیم بازاریابی، هماهنگ کردن فعالیت های فروش و اجرای تکنیک های فروش اشاره دارد. هدف کلی مدیریت فروش کمک به کسب و کار برای دستیابی به اهداف فروش یا در حالت ایده آل، فراتر از آنها است. مدیریت فروش بخشی از کل آمیخته بازاریابی یک سازمان است.

این رشته تجاری سعی می کند افراد و سایر منابع را به طور موثر برای دستیابی به اهداف، چه در بلندمدت و چه در کوتاه مدت، تخصیص دهد.

اگرچه فعالیت های بی شماری در مدیریت فروش وجود دارد، اما هسته اصلی به ایجاد پیش بینی عرضه و تقاضا، برنامه ریزی استراتژی فروش، بودجه بندی، آموزش، استخدام و انتخاب، تعیین سهمیه و ارزیابی عملکرد فروش محدود می شود. مدیریت فروش به طور خاص در مورد مدیریت این فعالیت ها نیست، بلکه افرادی است که آنها را انجام می دهند.

این نیز نقش یک مدیر فروش است. این فرد محیط و فرصت هایی را برای فروشندگان ایجاد می کند تا به عملکرد آنها کمک کند و نقش مهمی در تحقیق و حل مسائل مربوط به بهره وری فروش دارد.

مدیریت فروش و برنامه ریزی فروش

برنامه ریزی فروش فرآیندی است برای توسعه اهداف و ارائه برنامه ای برای دستیابی موثر به آنها. این فعالیت های مدیریت فروش همان چیزی است که مدیریت فروش به آن مربوط می شود. عناصر زیر برای هر طرح فروش مهم هستند:

تحلیل موقعیت

برنامه ریزی فروش شامل ابتدا ارزیابی فرآیند فروش فعلی برای یک محصول یا خدمات خاص در یک منطقه یا بازار خاص است. فرآیند فروش فعلی باید به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد، به عنوان مثال با تجزیه و تحلیل وضعیت. برای این کار می توان از تحلیل SWOT یا نقشه برداری فرآیند کسب و کار (BPM) استفاده کرد.

اهداف

پس از انجام تجزیه و تحلیل موقعیت، می توانید شروع به رسیدن به اهداف کنید. نوع اهداف به موقعیت مورد نظر بستگی دارد.

به عنوان مثال، یک امکان تمرکز بر درآمد است، یا می توانید با بررسی فرآیند خرید به حاشیه محصول نگاه کنید. اهداف دیگر در برنامه ریزی فروش ممکن است عبارتند از: بهبود وفاداری مشتری، کاهش هزینه های فروش در رابطه با درآمد، افزایش رضایت مشتری، یا ایجاد سرنخ های بیشتر برای مشتریان بالقوه. مطمئن شوید که اهداف از معیارهای SMART پیروی می کنند.

استراتژی

اینکه استراتژی چگونه به نظر می رسد کاملاً به هدفی که توسط مدیریت فروش تعیین شده است بستگی دارد. اگر تصمیم به افزایش فروش به ازای هر فروشنده گرفته‌اند، می‌توانند تصمیم بگیرند که سیستم پاداشی را پیاده‌سازی کنند که نیروی فروش را با پاداش‌های پولی برای ارقام فروش مثبت تشویق می‌کند. اگر هدف افزایش رضایت مشتری باشد، این به معنای بهبود خدمات مشتری است.

انگیزه یک عامل بزرگ است. مدیر فروش می تواند از اقدامات مختلفی برای بهبود انگیزه استفاده کند. به عنوان مثال، او ممکن است مشوق هایی را به کارمندان ارائه دهد تا آنها را تشویق کند تا همه چیز را به کار گیرند. جو تیم هم باید خوب باشد. به همین دلیل یکی از وظایف مدیران فروش این است که از تیم خود حمایت کنند و در مواقع بحران و همچنین موفقیت در کنار آنها باشند.

مطالب دیگر:

تجزیه و تحلیل بازاریابی چیست؟

مدیریت سرمایه گذاری چیست؟

 

 

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *