بیانیه‌های مأموریت و چشم‌انداز سامسونگ

لوازم خانگی سامسونگ
استراتژی تحلیل کسب و کار مقالات

بیانیه‌های مأموریت و چشم‌انداز سامسونگ

سامسونگ نماینده یک گروه چندملیتی از شرکت‌ها است که نامش در میان ‌برترین شرکت‌های جهانی قرار دارد و فقط ازلحاظ درآمد در رتبه دوم پس از اپل قرار دارد. درحالی‌که این شرکت به‌عنوان یک شرکت بازرگانی در سال ۱۹۸۳ آغاز به کارکرده است، طی سال‌ها به لطف بیانیه‌های مأموریت و چشم‌انداز خود که بر تأثیرات قابل‌توجه اجتماعی از طریق محصولات برتر تأکید دارند، رشد و گسترش چشمگیری داشته است.

تمرکز بر نحوه تأثیرگذاری آن بر مشتریان و جوامعی که در آن‌ها زندگی می‌کنند، شاید متمایزترین عنصری باشد که آن را به یکی از محبوب‌ترین برندها در سرتاسر جهان تبدیل کرده است. دقیقاً مانند مفهوم بیانیه چشم‌انداز که یک کسب‌وکار باید هدفی داشته باشد که برای رسیدن به آن تلاش کند یا در آینده به‌واسطه آن مشهور شود، بیانیه چشم‌انداز سامسونگ نیز بر الهام و تأثیری که می‌خواهد بر افراد و جوامع جهانی داشته باشد گرایش دارد.

به همین ترتیب، بیانیه مأموریت آن نیز همسو با انتظارات بیانیه مأموریت شرکتی است که بر اساس آن باید استراتژی‌هایی را در برگیرد که رشد را به سمت چشم‌انداز تحریک می‌کنند. بیانیه مأموریت سامسونگ در مورد کیفیت‌های بی‌نظیر محصولات این شرکت صحبت می‌کند تا از کیفیت بالای آن‌ها با تأثیر مطلوب بر جوامع اطمینان حاصل کند. برای اینکه سامسونگ در جایگاه موردنظر قرار گیرد، ارزش‌های اصلی آن نیز باید وارد عمل شوند.

سامسونگ متعهد به رعایت قوانین و مقررات محلی و نیز منشور اخلاقی جهانی و سخت‌گیرانه در مورد کلیه کارمندان است. این باور وجود دارد که مدیریت اخلاقی نه‌تنها ابزاری برای واکنش به تغییرات سریع در فضای کسب‌وکار جهانی است، بلکه وسیله‌ای برای اعتمادسازی در میان ذینفعان مختلف آن ازجمله مشتریان، سهامداران، کارمندان، شرکای تجاری و جوامع محلی است. سامسونگ باهدف تبدیل‌شدن به یکی از پایبندترین شرکت‌های جهان به اصول اخلاقی، ضمن تمرین مدیریت شفاف و منصفانه، به آموزش کارمندان خود و به‌کارگیری دستگاه‌های نظارتی ادامه می‌دهد.

مطالعه بیشتر: مدل کسب‌وکار سامسونگ

بیانیه مأموریت سامسونگ

بیانیه مأموریت سامسونگ این است: «ما منابع انسانی و فناوری خود را به ایجاد محصولات و خدمات برتر اختصاص خواهیم داد، به‌این‌ترتیب به جامعه جهانی بهتر کمک خواهیم کرد.»

تمام تأکید این بیانیه بر برتری محصولاتی است که برای مشتریان خود به ارمغان می‌آورد. در حقیقت، این بیانیه اطمینان از توانایی بالقوه آن‌ها برای تغییر شرایط کلی جامعه را نشان می‌دهد. بیانیه مأموریت سامسونگ دربردانده مؤلفه‌های زیر است:

  • بهبود جوامع. سامسونگ نشان می‌دهد که تمرکز فقط بر مشتریانی نیست که از خرید محصولاتش سود می‌برند. اولین مسیری که این شرکت از طریق آن با جامعه تماس برقرار می‌کند، ارائه محصولات و خدماتی است که نیازهای مردم را برآورده می‌سازد، بااین‌حال اقدامات بیشتری هم انجام می‌دهد.

به‌عنوان‌مثال، این شرکت با داشتن یک مجموعه پاسخگو (responsible conglomerate) به‌ویژه در حفاظت از محیط‌‌زیست، به دنبال تأثیرگذاری بیشتر بر جامعه است. در همین راستا سامسونگ دست به اقدامات مرتبط متعددی زده است و علاوه بر پیوستن به توافق بازل، از بازیافت و سازمان‌دهی زباله‌های الکترونیکی کاملاً پشتیبانی می‌کند. با این اوصاف، در مورد تأثیرات شرکت بر زندگی مردم جای تردیدی باقی نمی‌ماند.

  • محصولات و خدمات برتر. وقتی صحبت از کیفیت می‌شود، سامسونگ رقبای زیادی در این خصوص ندارد. این شرکت در رقابت با بهترین برندها در سراسر جهان، تعهد خود را نسبت به تأمین نیازهای این مؤلفه نشان داده است و این مبارزه آن را به یکی از بهترین‌ها تبدیل کرده است. جای تعجب نیست که سامسونگ در سطح جهانی ازلحاظ درآمد جایگاه دوم را به‌خود اختصاص داده است. همه این‌ها به دلیل نگرش قاطعی است که شرکت در خطوط تولید و خدمات خود در مورد کیفیت ایجاد کرده است. با این کار، محصولات آن با برتری به‌ دور از هر قاعده‌ای همراه شده‌اند.

  • وقف منابع انسانی و فناوری. در این بیانیه، سامسونگ آمادگی شرکت را برای انجام هر اقدام ممکنی در مسیر خود اعلام می‌کند. کیفیت و شهرت مرتبط با این برند در این بیانیه در درجه دوم قرار دارد و چیزی فراتر از آن نیست. به این صورت که شرکت ابتدا به دنبال بهترین و خلاق‌ترین متخصصان فناوری است تا دستورالعمل‌های نوآوری خود را در بالاترین سطح حفظ کند. آن‌ها این کار را با استفاده از فناوری انجام می‌دهند که امروزه به یک نیروی تأثیرگذار تبدیل‌شده است.

بیانیه چشم‌انداز سامسونگ

بیانیه چشم‌انداز سامسونگ این است: «با فناوری‌ها، محصولات و طراحی نوآورانه‌مان که زندگی مردم را غنی می‌کند الهام‌بخش جهان هستیم و با خلق آینده‌ای جدید به شکوفایی اجتماعی کمک می‌کنیم.» در این بیانیه توجهات به موقعیت پیشرو و نحوه هدایت بازار و ارتقاء سطح زندگی با محصولات و خدمات شرکت جلب شده است. بیانیه چشم‌انداز سامسونگ شامل مؤلفه‌های زیر است:

  • الهام بخشیدن به دنیا. بر اساس این مولفه، مشخص است که سامسونگ فقط محصولات را تولید نمی‌کند، بلکه این کار را با دقت و الهام بخشیدن به آن انجام می‌دهد. در واقع این کار را با آگاهی از تنوع در سراسر کره زمین انجام می‌دهد. به‌این‌ترتیب، می‌تواند تمام محصولات خود را متناسب با نیازهای همه افراد بدون در نظر گرفتن مکان آن‌ها، تولید کند.
  •  تمرکز بر نوآوری‌ها. طراحی محصولات سامسونگ دارای بالاترین استانداردها است. سامسونگ با تولید محصولات بسیار نوآورانه مبتنی بر جدیدترین فناوری‌ها، ازجمله لوازم الکترونیکی، تلفن‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی، شهرت زیادی کسب کرده است.
  • کمک به شکوفایی اجتماعی. سامسونگ حضور خود در بازارهای الکترونیکی و سایر بازارها را فرصتی مهم برای تغییر نحوه زندگی و برقراری روابط بهتر مردم می‌داند. مسائلی چون مراقبت و نیازهای شخصی که شرکت هنگام طراحی محصولات مد نظر قرار می دهد، حاکی از آن است که سامسونگ از سهولت استفاده برای کاربران غفلت نمی کند، چراکه باید در پیشبرد هر موردی، عاملی را مدنظر داشته باشد. اساساً، این امر باعث بهبود نحوه فعالیت، تعامل و انجام شدن سایر وظایف اجتماعی افراد می‌شود.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *