مقایسه درآمد ابری مایکروسافت و آمازون

مقایسه درآمد ابری مایکروسافت و آمازون
تحلیل کسب و کار استراتژی مقالات

مقایسه درآمد ابری مایکروسافت و آمازون

آمازون و مایکروسافت پیشتازان بلامنازع صنعت ابر هستند. Microsoft’s Azure یک پلتفرم رایانش ابری است که به‌منظور ایجاد، توسعه و مدیریت اپلیکیشن‌ها، از طریق مراکز داده تحت مدیریت مایکروسافت، به توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارها پلتفرم و خدمات ارائه می‌دهد. Microsoft Azure از سال ۲۰۱۰ شروع به کار کرد و باگذشت زمان از محبوبیت فزاینده‌ای برخوردار شد.

از سوی دیگر، دامنه خدمات ابری آمازون نیز از محبوبیت روزافزونی در میان کاربران برخوردار است. علاوه بر قابلیت دسترسی بیشتر و سهولت استقرار و بهره‌برداری، قیمت‌گذاری رقابتی استراتژی بازاریابی مبتنی بر محتوای آمازون امکان دسترسی و رشد گسترده‌تر درفروش را فراهم ساخته است. در حال حاضر خدمات وب آمازون (AWS) بخش قابل‌توجهی از درآمد این شرکت را تشکیل می‌دهد. شمار زیادی از سازمان‌های مهم مانند Netflix برای دسترسی جهانی به خدمات خود به AWS وابسته هستند.

درآمد ابر هوشمند مایکروسافت

شرکت مایکروسافت طی سال‌های اخیر تحت مدیریت ساتیا نادلا پیشرفت چشمگیری داشته است. بیل‌گیتس، رئیس مایکروسافت، اخیراً از سمت خود استعفا کرده و وقت خود را به انجام فعالیت‌های بشردوستانه اختصاص داده است. این شرکت در سال ۱۹۷۵ تأسیس شد و اکنون دفتر مرکزی آن در ردموند، واشنگتن، ایالات‌متحده قرار دارد.

در سال ۲۰۱۹ درآمد ابر هوشمند مایکروسافت رشد ۶.۸ میلیارد دلاری (۲۱ درصدی) را تجربه کرده است که عمدتاً ناشی از رشد محصولات سرور و درآمد خدمات ابری ازجمله GitHub بوده است. در همان سال درآمد این شرکت از محصولات سرور و خدمات ابری ۶.۵ میلیارد دلار معادل ۲۵% رشد داشته است. رشد درآمد Azure به سبب زیرساخت‌های برتر به‌عنوان یک سرویس و پلتفرم مبتنی بر مصرف و خدمات مبتنی بر کاربر ۷۲%بوده است.

درآمد محصولات سرور ۶٪ افزایش‌یافته است که عمدتاً به دلیل ادامه تقاضا برای نسخه‌های بالاتر و راهکار‌‌های ابر ترکیبی، GitHub و تقاضا قبل از پایان پشتیبانی از SQL Server 2008 و Windows Server 2008 است. درآمد خدمات سازمانی این شرکت افزایش ۲۷۸ میلیون دلاری (۵%) را تجربه کرده است که اساساً ناشی از رشد خدمات پشتیبانی برتر و خدمات مشاوره‌ای مایکروسافت است.

مطالعه بیشتر: مقایسه مدل کسب‌وکار اپل و مایکروسافت

درآمد آمازون از خدمات ابری (AWS)

آمازون بزرگ‌ترین برند تجارت الکترونیک و همچنین یکی از برندهای برجسته خدمات ابری به شمار می‌رود. این شرکت که در سال ۱۹۹۴ تأسیس شد طی ۵ سال گذشته پیشرفت چشمگیری را تجربه کرده و دامنه خدمات ابری خود را بسیار گسترش داده است. دفتر مرکزی آمازون در سیاتل، واشنگتن، ایالات‌متحده قرار دارد و مدیرعامل آن جف بیزوس است. خدمات وب آمازون (AWS) بر روی بستر ابر آمازون و از طریق اینترنت عرضه می‌شود. بعلاوه از این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین هزینه کننده در زمینه تحقیق و توسعه در کل صنعت ابر نام برده می‌شود. این شرکت کسب‌وکار خود را به سه بخش اصلی آمازون آمریکای شمالی، آمازون بین‌المللی و AWS تقسیم کرده است.

از سوی دیگر، درآمد ابری آمازون (درآمد AWS) از ۲۵.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ به ۳۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ افزایش یافت. در همین بازه زمانی درآمد AWS از فروش خالص شرکت از ۱۱ درصد به  ۱۲ درصد افزایش یافت. درحالی‌که درآمد خالص تلفیقی این شرکت در سال ۲۰۱۹ رشد ۲۰ درصدی را تجربه کرده است، درآمد AWS تا ۳۷ درصد رشد داشته است. بااین‌حال، آمازون همچنان به قیمت‌گذاری رقابتی‌تر در محدوده AWS ادامه داده و این امر بخشی از رشد درآمد حاصل از AWS را جبران می‌کند. گسترش پایگاه مشتری آن به‌طور قابل توجهی با رشد درآمد در بخش AWS همراه بوده است.

مطالعه بیشتر: آمازون رهبر خرده‌فروشی یا فناوری؟

درآمد AWS در مقایسه با ابر هوشمند مایکروسافت

سال درآمد AWS درآمد ابر هوشمند مایکروسافت
۲۰۱۹

۲۰۱۸

۲۰۱۷

۲۰۱۶

۲۰۱۵

 

۳۵۰۲۶ میلیون دلار

۲۵۶۵۵ میلیون دلار

۱۷۴۵۹ میلیون دلار

۱۲۲۱۹ میلیون دلار

۷۸۸۰ میلیون دلار

 

۳۸۹۸۵ میلیون دلار

۳۲۲۱۹ میلیون دلار

۲۷۴۰۷ میلیون دلار

۲۴۹۵۲ میلیون دلار

۲۳۷۱۵ میلیون دلار

بطور کلی، درآمد ابری مایکروسافت طی چند سال گذشته به‌طور مداوم بیشتر از درآمد ابری آمازون بوده است. در سال ۲۰۱۹، این شرکت شاهد رشد درآمد کل خود از بخش ابر هوشمند از ۳۲.۲۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ به ۳۸.۹۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ بود.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *