۱۰ راهکار برای بهبود استراتژی بازاریابی بین‌المللی

استراتژی بازاریابی
بازاریابی و فروش استراتژی مقالات

۱۰ راهکار برای بهبود استراتژی بازاریابی بین‌المللی

بازاریابی بین‌المللی کارآمد تأثیر زیادی بر میزان موفقیت کسب‌وکار شما در استفاده از فرصت‌های صادراتی دارد. رویکرد مطلوب شما در بازاریابی می‌تواند جنبه‌ جدیدی در کسب‌وکارتان ایجاد کند و تمرکز و باورهای موجود در کسب‌وکارتان را تحت تأثیر قرار دهد.

  1. کسب اطلاع کنید که آیا محصول شما در طول مسیر سالم خواهد ماند یا خیر

گاهی اوقات بسیاری از شرکت‌ها -به لطف دسترسی به اینترنت- از کشورهای خارج سفارش می‌گیرند؛ اما در چه صورت می‌توان محصولات خود را به‌طور فعال در خارج از کشور به بازار عرضه کرد؟ همه محصولات را نمی‌توان در بازارهای خارجی عرضه کرد چراکه ممکن است در طول مسیر سالم نمانند و از بین بروند، بنابراین اگر قصد توسعه محصولات خود به مناطق جدید را دارید، مطمئن شوید که محصولتان می‌تواند به‌طور گسترده بدون نیاز به سازگاری به فروش برسد.

  1. در مورد بازارهای جدید تحقیق کنید

تجربه شما و منابعی که در اختیار دارید به این معنی است که شما از ابتدا شروع نکرده‌اید؛ اما باید بدانید چگونه از آن‌ها به درستی استفاده کنید – و این یعنی که باید در مورد بازارهای جدید تحقیق کرده و در مورد مسائلی مانند تدارکات، انجام سفارشات و ارائه خدمات به مشتریان بیشتر فکر کنید.

  1. فرصت‌های موجود در بازار را مورد ارزیابی قرار دهید

گستره بازار محصول شما در کشورهای دیگر چقدر است؟ شما باید نحوه تأسیس، تعداد فعالان در آن بخش و شمار مشتریان را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهید. آیا موانع یا محدودیت‌های تجاری بالقوه‌ای وجود دارد؟ آیا اکنون زمان مناسبی برای عرضه محصول شماست؟ آیا تقاضا برای محصول شما روبه افزایش است یا قبلاً به اوج خود رسیده است؟

  1. استراتژی بازاریابی خود را تطبیق دهید

ممکن است محصولی داشته باشید که بتوانید به‌راحتی آن را از مرزها عبور دهید، اما استراتژی بازاریابی شما باید تطبیق داده شود. ارزش‌های محلی، آداب و رسوم، زبان و ارزها همگی برنامه بازاریابی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند. به نقاط فروش منحصربه‌فرد و برندسازی خود نگاه کنید. آیا آن‌ها مناسب بازارهای جدیدی هستند که شما هدف قرار داده‌اید؟

  1. با شرکای محلی همکاری نمایید

همکاری با شرکت‌های وابسته، شرکا، توزیع‌کنندگان، صاحبان امتیاز یا کارگزاران می‌تواند به شما در استقرار در بازار جدید کمک نماید. مشاوره نزدیک با شرکای تجاری در محل بازار تضمین می‌کند که اصول و رویکرد بازاریابی شما از جذابیت محلی برخوردار است.

  1. قیمت‌های خود را بررسی کنید

قیمت‌گذاری فقط درک تفاوت ارز نیست؛ شما باید در مورد قیمت در مناطق جدید تحقیق کنید. ممکن است هزینه‌های عمومی شما نیز افزایش یابد؛ بنابراین اطمینان حاصل کنید که در قیمت‌گذاری شما مواردی چون هزینه حمل‌ونقل، بسته‌بندی و پورسانت نمایندگی لحاظ می‌شود.

  1. ترکیب رسانه‌ای خود را تنظیم نمایید

قطعاً کانال‌های بازاریابی که استفاده می‌کنید در هر منطقه متفاوت خواهد بود. در برخی از کشورها، ممکن است بیشتر به رسانه‌های اجتماعی یا تبلیغات آنلاین تکیه کنید؛ درجاهای دیگر، روزنامه‌های محلی، تبلیغات در فضای باز یا رادیو می‌توانند رسانه شما باشند.

مطالعه بیشتر: ۵ گام مؤثر در برنامه‌ریزی تبلیغات

  1. آداب‌ورسوم محلی را بیاموزید.

وقتی صحبت از ارائه خدمات به مشتری می‌شود، آنچه در یک کشور تأثیرگذار است ممکن است در کشور دیگر به دلیل تفاوت فرهنگی، زبان و مقررات بهداشتی و ایمنی مؤثر نکند. سطوح تشریفات، آداب معاشرت و نحوه برخورد با آن‌ها مسائلی هستند که می‌توانند برنامه‌های توسعه شما را بهبود بخشند یا شکست دهند. برای ترجمه و بومی‌سازی پیام‌های بازاریابی خود برنامه‌ریزی کنید.

  1. اقدام به برپایی نمایشگاه در خارج از کشور نمایید

اجاره غرفه در نمایشگاه‌های خارج از کشور فرصت خوبی برای آزمودن شانس خود، ملاقات با مخاطبین و بازدیدکنندگان و انجام اولین فروش خود در بازار جدید است. همچنین از این طریق می‌توانید فعالیت رقبایتان را نیز از نزدیک رصد نمایید.

مطالعه بیشتر: نمایشگاه بین‌المللی و اهداف برگزاری آن

  1. برنامه بنویسید

همه‌چیز را در یک برنامه بازاریابی مکتوب گردآوری کنید. آنچه را که قصد انجامش را دارید، بودجه خود، آنچه انتظار دارید به دست آورید و تا چه زمانی، همه و همه را مشخص کنید.

منبع: marketingdonut

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *